Retourbeleid


Bij De Hoedenkraam vinden we het belangrijk dat u helemaal tevreden bent met uw aankoop.
Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn, staan wij klaar om u te helpen. Hieronder vindt u de stappen voor het retourneren van uw bestelling:

 

Mocht je niet tevreden zijn over je product is het mogelijk je product op eigen kosten te retourneren. Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling. Als je besluit je producten te retourneren dan zullen wij het totale orderbedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst van het product terugstorten. Maar meestal staat het binnen 1 werkdag weer op je bankrekening.

Voordat je een artikel retourneert dien je dit eerst aan te geven door het sturen van een e-mail naar info@dehoedenkraam.nl. Hierin vermeld je welk artikel je wilt retourneren. Pas na bevestiging en instructies van De Hoedenkraam kun je het artikel terugsturen. We nemen retouren die niet vooraf zijn aangemeld niet in behandeling. 

 

EENVOUDIG RETOURNEREN IN EEN PAAR SIMPELE STAPPEN

  1. Neem Contact op: Stuur een e-mail naar info@dehoedenkraam.nl met de melding dat je je bestelling of een deel daarvan wilt retourneren.
  2. Wacht op Bevestiging: Onze klantenservice zal uw aanvraag bekijken en je informeren of de retourzending kan worden geaccepteerd.
  3. Verpak het Product: Verpak het product zorgvuldig en bij voorkeur in de originele verpakking.
  4. Stuur het Terug: Verstuur het pakket op eigen kosten naar ons retouradres: Hilverstraat 105, 5081 AV  HILVARENBEEK
  5. Track & Trace: Stuur ons de Track & Trace-code zodat wij uw retourzending kunnen volgen.
  6. Terugbetaling: Zodra wij uw retourpakket hebben ontvangen en gecontroleerd, storten wij het orderbedrag binnen 5 werkdagen terug via de oorspronkelijke betaalmethode. In de meeste gevallen is je retour al binnen 1 werkdag verwerkt!

*Let op: Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor de aankomst van je retour. Bewaar ten alle tijden je verzendbewijs waar de trackingcode op staat. Mocht er iets mis gegaan zijn raden we je aan contact op te nemen met de desbetreffende bezorgdienst. 

 

Uitsluitingen van Retourneren:

  • Verzegelde Producten: Producten waarvan de verzegeling is verbroken, kunnen niet worden geretourneerd.
  • Maatwerk en Persoonlijke Artikelen: Artikelen die op maat zijn gemaakt of persoonlijke aard hebben, kunnen niet worden geretourneerd.
  • Onretourneerbare Producten: Producten die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd.
  • Afgeprijsde artikelen en accessoires. Artikelen gekocht op een verkoping kunnen niet geretourneerd worden.

Annuleren van Bestellingen: Helaas kunnen wij bestellingen niet annuleren, omdat deze direct worden verwerkt. We hopen op uw begrip.

 

Beschadigde Producten bij Aankomst

We vinden het vervelend als uw product beschadigd aankomt. Om u snel te helpen, vragen wij u het volgende te doen:

  1. Meld de Schade: Neem binnen 24 uur na ontvangst contact op via info@dehoedenkraam.nl.
  2. Stuur Foto’s: Voeg foto's toe waarop het beschadigde deel van het artikel duidelijk zichtbaar is. Dit helpt ons om het probleem snel op te lossen en toekomstige fouten te voorkomen.
  3. Oplossing: Bij de eerste keer defect ontvangt u een nieuw product zonder extra kosten. Als het tweede product ook defect is, storten wij het volledige aankoopbedrag terug.

    Verkeerde Producten

    Als u een verkeerd product heeft ontvangen, lossen wij dit graag voor u op:

    1. Laat het Ons Weten: Neem contact op via info@dehoedenkraam.nl en vermeld het probleem.
    2. Correctie: Wij sturen u kosteloos het juiste product toe.

    Persoonlijke Artikelen

    Om hygiënische redenen kunnen persoonlijke artikelen zoals ondergoed niet worden geretourneerd.

    Heeft u nog vragen of twijfels? Ons team staat klaar om u te helpen via de bovengenoemde e-mailadressen. We waarderen uw begrip en medewerking!

      

    Productfouten of Defecten na Gebruik

    Als u een defect ontdekt na gebruik, kunt u het volgende doen:

    1. Neem Contact op: Stuur een e-mail naar info@dehoedenkraam.nl voor hulp bij productfouten of defecten na gebruik.
    2. Uitsluiting: Slijtdelen vallen niet onder productiefouten.

    Garantiebepalingen:
    Bij ontvangst van de bestelling of aankoop op een verkoping dient u binnen 24 uur uur de items te controleren op een defect. Is er iets dat niet klopt? Stuur dan binnen 24 uur na ontvangst van de items een mail naar info@dehoedenkraam.nl met daarin uw ordernummer en/of foto’s van het defect. Als er binnen 24 uur geen melding is gemaakt van het defect, geldt het volgende:

    • Er wordt geen garantie gegeven op enig soort van bedrukking of beplakking van een artikel (bijv. strassteentjes, pailletten, franjes).
    • Er wordt geen garantie gegeven op accessoires zoals oorbellen. Baretten ivm hygiene.
    • Er wordt tot 14 dagen na aankoop garantie gegeven op gespen, ritsen, knopen of enig soort sluitingen.
    • Er wordt geen garantie gegeven op losse draadjes (afwerk draden).
    • Er wordt geen garantie gegeven op het pullen van kleding. Pullen ontstaan d.m.v. wrijving met andere materialen en valt niet onder onze verantwoordelijkheid.
    • Er wordt geen garantie gegeven op lussen/haken en pluis bij gebreide/gehaakte (wollen) mutsen, sjaals en kledingstukken.
    • Er wordt geen wasgarantie gegeven. Ontstane problemen na het wassen zijn eigen verantwoordelijkheid.

    Mocht er iets defect zijn en zijn de 24 uur al voorbij of weet je niet zeker of het wel/niet onder de garantie valt, kun je mailen naar onze klantenservice info@dehoedenkraam.nl

     

    Wat moet ik doen als, ik een klacht of een compliment heb?

    Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en de servicegerichtheid naar jou als klant. We willen dat je tevreden bent over onze producten en dienstverlening. Bent je niet tevreden of juist heel enthousiast? Wij horen het graag! Mailen kan naar info@dehoedenkraam.nl

     

    Hoe blijf ik op de hoogte van de nieuwe collectie en acties?

    Dit kan door je aan te melden voor de nieuwsbrief onderaan onze website. Je wordt dan als eerste op de hoogte gehouden van nieuwe collectie, acties en verkopingen.